środa, 22 października 2014

Chlebowe próby cz.5



Zachciało mi się wyrazistych smaków w chlebie, tak żeby móc jeść go właściwie bez żadnych dodatków, no dobra może z dodatkiem oliwy z oliwek. Zrobiłam przegląd spiżarni i lodówki, pomyślałam trochę i… Co wybrałam? Już jakiś czas regularnie zakupuję oliwki podczas targu żywności w Poznaniu, jeszcze upłynie trochę zanim spróbuję wszystkiego z oferty KochamOliwki.pl . Tym razem miałam do wyboru hiszpańską zieloną, czarną suszoną kalamatę w oliwie i czarną kalamatę marynowaną w ziołach i czosnku. 




Zdecydowanie ta czarna grecka oliwka podbiła moje serce, choć początkowo nie zapałałam do niej miłością. Być może dlatego, że próbowałam ją w porze letniej, a ze względu na jej bardzo wyrazisty smak nie pasowała mi do lekkich letnich dań. Dopiero teraz jesienią często jest gościem na moim stole. Co dalej? Bardzo lubię prażoną cebulkę. Chyba pierwszy raz spróbowałam jej na stadionie. Staram się nie jeść jedzenia określanego mianem fast foodu, jednak w czasie meczu moje towarzystwo z upodobaniem zażera się hot-dogami posypanymi cebulką prażoną właśnie. Ja zatem podbieram cebulkę, a hot-doga jedzą pozostali. I tym sposobem wmyśliłam, sobie, że warto by sprawdzić jak sprawdzi się w formie dodatku przyprawowego w chlebie. Tak powstał chleb jednocześnie z czarnymi oliwkami i cebulką prażoną. 




Jest naprawdę wyrazisty w smaku, a delikatny ze względu na strukturę, bo to pieczywo pszenne. Piąte chlebowe próby stanowczo uważam za udane.  

Chleb z marynowanymi czarnymi oliwkami i prażoną cebulką




600g mąki pszennej chlebowej – typ 750
10g świeżych drożdży
350ml wody
20 czarnych marynowanych oliwek  pokrojonych na ćwiartki
1 paczka prażonej cebulki Appetita




2 łyżki oliwy z oliwek
2 płaskie łyżeczki soli kamiennej
Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy sól, oliwę. Drożdże rozpuszczamy w  wodzie, mieszaninę wlewamy do mąki. Wyrabiamy ciasto 2 minuty na 1 prędkości robota. Następnie dodajemy prażoną cebulkę i czarne oliwki, wyrabiamy jeszcze minutę na drugiej prędkości. 




Ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na 2 godziny. 




Po tym czasie formujemy bochenek i przekładamy do foremki wysmarowanej oliwą z oliwek.



Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę. Piekarnik rozgrzewamy do 210 stopni, wkładamy bochenek do piekarnika i pieczemy 40 minut. Wyjmujemy chleb z formy i studzimy na kratce kuchennej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz