piątek, 25 stycznia 2013

Idealnie ugotować jajko…



Ile to razy niedzielne śniadanie doprowadzało mnie do szału? O to trzeba by zapytać moich domowników. I pewnie powiedzieliby, że wiele… Co jest przyczyną furii? A no jajko, które miało być ugotowane na miękko, a nie było.  Bardzo lubię zupełnie płynną konsystencję żółtek i ich wyrazisty smak. Można rozsmarować je na świeżo upieczonym i pachnącym chlebie albo po prostu zjeść sobie łyżeczką z dodatkiem  soli i pieprzu.  W poszukiwaniu metody na idealnie ugotowane jajka odkryłam, że metoda sous vide jest tu niezastąpiona. Ustawiamy sobie piecyk na 63,5 stopnia, odczekujemy odpowiedni czas i gotowe. Póki co nie mam piecyka do sous vide, wiec szukałam dalej. I w końcu udało się. Trafiłam na fenomenalny produkt hiszpańskiej firmy Lekue – zwie się ono Ovo. 




To takie małe silikonowe naczynko, które wygląda jak grzybek. 




Smaruje się je odrobiną oliwy – ja wybieram taką, w której wcześnie pływały suszone pomidorki -posypuje szczyptą soli. Dalej wbija się jajko i dodaje rozmaite dodatki – szynkę, świeże liście szpinaku, suszone pomidory, kawałki papryki, żółty ser, a nawet wędzonego na zimno łososia oraz przyprawy – polecam świeżo mielony pieprz. 




Zamykamy Ovo przykrywką, wrzucamy do wrzątku i gotujemy w zależności od tego jaki stopień twardości chcemy osiągnąć – w moim przypadku 7 minut. I oto idealnie ugotowane na miękko jajko gotowe. Otrzymujemy wspaniałe mini – danie o bogatym smaku i mamy królewskie śniadanko. 





Gdzie to cudo zakupić?  Ja dokonałam zakupu w Rossi.pl – i na pewno  zostanę ich klientką na dłużej, bo obsługa bardzo dobra, niezwykle miła i uprzejma. I co najważniejsze oferta sklepu jest bogata, dlatego jeszcze tam wrócę.

1 komentarz:

  1. a ja dostalam cos takiego --> pokazuje wygląd: http://primavera-agd.pl/jajowar-first-austria-fa-5115.html)
    moje urządzenie jest niemarkowe, z tesco ale sie sprawdza "ze hej"! :) polecam!

    OdpowiedzUsuń