poniedziałek, 16 marca 2020

Powrót…

Wracam na starą ścieżkę, którą parę lat omijałam z kilku powodów. Jednym z nich było po prostu zmęczenie pracą i wypalenie prowadzeniem warsztatów kulinarnych. Czytając dzisiaj ,,Głodne kawałki. Kill grill 2” Anthonego Bourdain’a , natrafiłam na takie oto zdanie wypowiedziane przez Normana van Akena szefa kuchni z Florydy:
,,Poza rodziną dwie rzeczy uratowały mi życie. Gotowanie było jedną z nich”.
Też kiedyś wybrzmiała w moich ustach podobna myśl i stwierdziłam wtedy po prostu – gotowanie mnie uratowało.
Zdaje się, że życie zatacza jakieś dziwne kręgi i obecnie znowu jestem w punkcie, kiedy zadaję sobie pytanie – co dalej? Wydarzenie zupełnie niezależne ode mnie układają się tak, że powoli zbliżam się do rozstajnych dróg i będę musiała zdecydować, w którą stronę pójść. Czy zostać zawodowo tu gdzie jestem, odczuwając dyskomfort spowodowany zmęczeniem miejscem i tym, co się w nim działo i dzieje? Czy może podjąć odważną decyzję, która być może wywróci moje życie do góry nogami, ale spowoduje, że na nowo odkryję sens tego, co robię? Walka z samym sobą i o ideę nie ma już większego sensu, bo męczy i niepotrzebnie traci się energię. A trzymanie się kurczowo jednego miejsca wcale mnie nie uszczęśliwia, dlatego więc coraz częściej zamykam się w kuchni. Dlaczego? Gotowanie już raz mnie uratowało. Może i teraz tak będzie?

Polędwica w pikantnym owocowym sosie 

 
1 polędwica wieprzowa
1 pomarańcza
1 biała cebula
3 ząbki czosnku
3 łyżki spicy mango chutney
sól
świeżo mielony kolorowy pieprz
wędzona papryka
mąka do obtoczenia mięsa
oliwa do smażenia
Polędwicę pozbawiamy błon i kroimy na 2-centymetrowe plastry, przyprawiamy solą, pieprzem, wędzoną papryką i obtaczamy w mące. Z pomarańczy wyciskamy sok. Cebulę kroimy w piórka, czosnek w cienkie plasterki.
Na patelni rozgrzewamy oliwę. Osmażamy mięso na rumiano. Dodajemy cebulę, czosnek i podsmażamy. Dodajemy chutney i wlewamy sok pomarańczowy, przyprawiamy solą i pieprzem. Dusimy pod przykryciem 10 minut.


Mięso podajemy z kluseczkami.
Kluseczki
250g mąki pszennej
0,5 łyżeczki soli
2 jajka
150ml mleka
Miksujemy składniki ciasta. Odstawiamy na 10 minut. W dużym garnku zagotowujemy wodę, solimy. Ciasto przecieramy przez tarkę do kluseczek lub wrzucamy małe porcje łyżką. Kiedy kluseczki wypłyną, gotujemy je minutę, jeśli są większe 2-3 minuty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz