niedziela, 8 czerwca 2014

Ze wszystkim zdążyć…



Wiosenno – letni szał konkursowy ogarnął mnie po raz kolejny i na maksa działam komponując coraz to nowe dania. Jak zwykle efekty bywają różne, dlatego trzeba podejmować kolejne próby. Tak, aby smak był jak najlepszy. Niestety sprzymierzeńcem wcale nie jest czas. Z trudem łączę ostatnio obowiązki i czasami działania pokrywają się czasowo albo też po prostu z czymś nie zdążam. Tak było i dzisiaj. Wczoraj wróciłam z trzydniowej wycieczki. Danie dzisiaj powstało, smak taki jaki chciałam, niestety czas minął. Co zostało? Wspomnienia z rewelacyjnej wyprawy, o której niebawem wspomnę w kwestii jedzenia, przepyszny niedzielny obiad, 




zadowolenie domowników i satysfakcja, że się wszystko udało się. I może na konkurs ze zgłoszeniem nie zdążyłam, ale radość jest, bo to jest najważniejsze – umieć się cieszyć ze zwykłych rzeczy, które są codziennie. Taki oto optymizm.

Grillowane rolady z polędwicy z farszem 




2 polędwiczki wieprzowe
30dag pieczarek
1 cebula
2 ząbki czosnku drobniutko posiekane w płatki
2 liście lubczyku drobno posiekane
3 łyżki listków tymianku
morska sól
świeżo mielony kolorowy pieprz
olej rzepakowy
Pieczarki drobno kroimy, cebulę kroimy w kostkę. Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej rzepakowy i podsmażamy cebulę, następnie dodajemy pieczarki – mieszamy i smażymy 5 minut. Przyprawiamy solą i pieprzem. Studzimy.
Polędwiczki kroimy na 3 części. Każdą z nich rozkrawamy wzdłuż i formujemy w płaski kotlet i lekko rozbijamy. Przyprawiamy solą i pieprzem. 




Nakładamy farsz pieczarkowy. Posypujemy płatkami czosnku, lubczykiem i tymiankiem. 




Zwijamy mięso ciasno w rolady i spinamy igłami. 




Rozgrzewamy grill lub patelnię grillową. Układamy rolady i grillujemy z każdej strony –  całe grillowanie zajmuje 15  minut. Zdejmujemy mięso z grilla i pozwalamy mu chwilę odpocząć.  Przed podaniem ukośnie przekrawamy każdą roladę i wykładamy na talerze. Z racji, że podałam rolady na niedzielny obiad jako dodatki wybrałam gotowane młode ziemniaczki z koprem i sałatą w sosie jogurtowo – koperkowym z dodatkiem kremu balsamicznego.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz