środa, 20 maja 2015

Porządki w zamrażarce…



W końcu spadł upragniony deszcz. Dzisiaj rano usłyszałam komentarz: ,,Na życzenie masz deszcz. Szczęściara z ciebie”. Faktycznie w kontekście ogrodu ta kwestia ogromnie mnie martwiła, bo wschodzące roślinki zaczynały wyglądać dość mizernie, a wczoraj wsadziłam jeszcze paprykę, pomidory, majeranek, bazylię i jakoś nie chciało mi się już podlewać ich.  Tymczasem po zagospodarowaniu przestrzeni ogrodowej przyszedł czas na przegląd zamrażarki, bo wyjmując sporo zapasów podczas sezonu jesienno – zimowego, jakoś znacznie więcej wolnej przestrzeni nie pojawiło się. I tak przeglądając, co jeszcze zostało, poszukałam ostatni woreczek z bobem i bardzo mnie to ucieszyło. Od jakiegoś czasu robię wszystko, żeby nie jeść ziemniaków, bo nie przepadam za nimi i tak gotuję ryż, różne rodzaje kaszy, makarony lub przyrządzam puree z warzyw. Z racji, że moja ulubiona mięta, której od kilku tygodni wypatrywałam, czy już jest, czy muszę jeszcze na nią poczekać, po cichu zagarnia miejsce w ogrodzie i wyraźnie już wyrasta z ziemi, pomyślałam o połączeniu jej z bobem. Sam  bób wydaje mi się dość mdły, dlatego łączę go z miętą właśnie, która nadaje mu wyrazistości i świeżości w smaku. Do tak skomponowanego puree usmażyłam filety z kaczki z dodatkiem korzennej przyprawy pomarańczowo – jabłkowej, która pozwala na rewelacyjne skarmelizowanie skórki i uzyskanie jej chrupkości. I tak powstał niedzielny obiad, którego przyrządzanie nie zajmuje więcej jak 30 minut. 

Puree z bobu i mięty


400g mrożonego bobu
100ml mleka
2 łyżki masła
3 łyżki świeżej mięty
morska sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita


Bób zalewamy wodą i gotujemy do miękkości. Następnie obieramy ze skórek. Wlewamy mleko, dodajemy masło, miętę, sól i pieprz. Blenderujemy na gładkie puree, można dodatkowo przetrzeć je przez sito dla uzyskania idealnej gładkości.
Smażone filety z kaczki


2 filety z kaczki
morska sól
świeżo mielony pieprz Appetita
korzenna przyprawa pomarańczowo - jabłkowa
Skórę na filetach nacinamy w drobną kratkę. Rozgrzewamy patelnię i układamy na niej mięso skórą do dołu. Osmażamy 5 minut. Po tym czasie odwracamy i przyprawiamy solą, pieprzem i korzenną przyprawą. Osmażamy mięso z drugiej strony kolejne 5 minut. Znowu odwracamy mięso i przyprawioną skórą do dołu smażymy 3 minuty. Po tym czasie zdejmujemy patelnię z ognia i pozwalamy filetom odpocząć - 5 minut. Podajemy z puree z bobu i mięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz