środa, 11 stycznia 2017

Sylwestrowe menu cz.1…



Tak, tak wiele osób myśli teraz, że powinnam puknąć się w głowę. No co ona w ogóle pisze? Sylwestrowe menu? W połowie stycznia? No właśnie tak. Grudzień skończyłam z lekkimi zaległościami na blogu, dania i zdjęcia były przygotowane, a ja gapa nie wrzuciłam nic. Nie pozostaje mi zatem nic innego jak nadrobić zaległości. W fazie planowania w sumie nie było planów na sylwestrowy wieczór. Jednak zrządzeniem losu wyszło tak, że pojawił się gość – D. i  z ogromną przyjemnością poszaleliśmy w kuchni gotując wspólnie. Najpierw leciały pomysły, dalej krzyżowały się w dyskusji i w efekcie powstawały zupełnie inne niż wyjściowe propozycje dania. Taka kompilacja pomysłów okazała się niezwykle smaczna. Zaczęło się od sałatki, która ze względu na gotowany sos zaciekawiła D. Chcę spróbować – powiedział. 




A że ja już wersję wyjściową znałam uznałam, że coś trzeba zmienić i tak po kilku modyfikacjach receptury efekt był właśnie taki. Przyznaję, że dorzucenie roszponki dobrze sałatce zrobiło. A że bywam rozkojarzona nie dodałam sera. No cóż – przynajmniej było mniej kalorycznie. Wy zróbcie jak chcecie – można dodać i ser, i roszponkę.

Sałatka z kurczaka


3 filety z kurczaka
60ml soku z cytryny i otarta skórka z 1 cytryny
1 ząbek czosnku
2 łyżki oliwy
135g makaronu penne
100g prosciutto pokrojonego w paski
1 ogórek pokrojony w plasterki
80g suszonych pomidorów pokrojonych w paski
70g czarnych oliwek
110g karczochów
50g skrawków dojrzewającego sera, np. parmezan, Dziugas
garść roszponki
Sos:
80ml oliwy z oliwek
1 łyżka octu winnego
1/4łyżeczki świeżo mielonego kolorowego pieprzu Appetita


1 łyżeczka musztardy
3 łyżeczki mąki kukurydzianej
170ml kremówki
bazylia
Kurczaka marynujemy w czosnku i soku z cytryny. Następnie obtaczamy w pieprzu i skórce z cytryny. Obsmażamy na grillowej patelni. Studzimy i kroimy na kawałki. Sos – mieszamy w rondlu oliwę, ocet, pieprz i musztardę. W misce mieszamy mąkę z 80 ml wody. Przelewamy do rondla i zagotowujemy sos. Dodajemy śmietanę i bazylię. Solimy. Mieszamy makaron, kurczaka, ogórek pomidory, oliwki i karczochy. Wlewamy letni sos. Posypujemy serem i roszponką, podajemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz