piątek, 6 lutego 2015

W środku zimy Karaiby…



W końcu udało mi się ruszyć z reaktywacją kulinarnych warsztatów we Wrześni. 


Pozostaliśmy w Restauracji Wyjątkowa Winiarnia We We, bo i mi, i uczestnikom warsztatów miejsce to ze względu na piękne i klimatyczne wnętrza przypadło do gustu. W środku zimy postanowiłam zabrać moich gości na Karaiby. Dlaczego nie? Ciekawe, że akurat w tym dniu zima pogroziła nam palcem i dość intensywnie posypała śniegiem. A może to zupełny przypadek? Kuchnia karaibska okazuje się być niezwykle ciekawym terenem, bo tak naprawdę łączy w sobie wpływy europejskie, afrykańskie i lokalne, tworząc wybuchową mieszankę smaków, kolorów i aromatów. Zaryzykuję twierdzenie, że jest nawet zdrowsza od diety śródziemnomorskiej, bo jak się okazuje można gotować dania bez użycia soli. I co najważniejsze smakują wyśmienicie i wcale nikt z nas nie odczuł jej braku. Czym zaskoczyłam gości i jakie ustaliłam menu? Wybierałam potrawy lekkie, kolorowe i wyraziste w smaku. I tak ugotowaliśmy i przyrządziliśmy:
zupę szpinakową


sałatkę ziemniaczaną
wegetariańskie chili


wieprzowe polędwiczki w kawie z pikantnym chutneyem ananasowym z chili


łososia w sosie mangowym


custard rodzynkowy.


Skoro gotowaliśmy w winiarni, nie obyło się bez wina. Jak zwykle zadbałam o to, by zadowolić, tych którzy lubią białe wina i tych , którzy gustują w czerwonych. Ci goście natomiast, którzy niekoniecznie chcieli lub mogli pić alkohol mogli do woli degustować wiele gatunków herbat.
Całemu spotkaniu towarzyszyła jak zwykle bardzo miła i wesoła atmosfera, co jest zasługą całej grupy, w jej składzie miło mi było powitać starych jak i nowych gości.




Dziękuję partnerom, na których zawsze mogę liczyć: Hendi, Kenwood, Appetita, Monini, Teekanne, Jan Niezbędny, Ole ! i oczywiście właścicielowi Restauracji Wyjątkowa Winiarnia We We we Wrześni. Przyjemnością jest z Wami wszystkimi współpracować.  
Podziękowania należą się także Tomkowi Ciemnieckiemu, który znowu dołączył do organizacji warsztatów.


Tymczasem planujemy już kolejne spotkanie – tematem będzie zdrowa kuchnia, którą wybraliśmy wspólnie z uczestnikami i modnie nazwaliśmy fit. Termin ustalimy niebawem, o czym poinformuję tutaj na blogu i na moim profilu facebookowym. Zapisy i informacje jak zwykle pod numerem telefonu 609629779.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz