niedziela, 26 kwietnia 2015

W kierunku lata…



Zbliża się lato. W końcu to poczułam. Dzisiaj poszalałam sobie ze strojem – założyłam moje ulubione bardzo wysokie granatowe szpilki z paseczków, które założyłam na bose stopy, bo dlaczego nie?  Wybrałam także lekki błękitny sweterek z krótkim rękawem. I tak wyszłam z domu, delektować się piękną pogodą i tym, że naprawdę nie trzeba nosić na sobie tysiąca rzeczy, w których wygląda się nieomalże jak ludzik Michelin, a można prezentować się jak prawdziwa kobieta. W sumie po zimie każda z nas martwi się, czy aby z figurą wszystko OK, bo zwykle po zasiedziałym trybie zimowym naprawdę może przybyć kilka centymetrów tu i tam. Tym razem nie mam z tym żadnego problemu, bo po ostatnich kliku tygodniach raczej mi brakuje niż jest za dużo ciała. Nie narzekam jednak, bo mogłam poszaleć na zakupach i na wiosnę prezentować się w nowych nabytkach. Teraz tylko kwestia utrzymać ten stan, który jest. Jakiś czas temu podjęłam kwestię diety raw i im dłużej się nad nią zastanawiam i przeglądam przepisy, tym bardziej mi się podoba. Jedzenie surowizny, zwłaszcza w okresie wiosenno – zimowym, nie jest takie złe, zwłaszcza, gdy ma się swój ogród, w którym można siać i zbierać co nam się zamarzy.  Dlatego chętnie testuję receptury, które mnie zaciekawiły. Z racji upodobania do wyrazistych smaków postanowiłam sprawdzić jaką propozycją są faszerowane pomidory z dodatkiem chimichurri. Cóż to za dziwne słowo i co się pod nim ukrywa? To nic innego jak argentyński sos ziołowy z czosnkiem, przypomina nieco pesto, chociaż moim zdaniem jest bardziej wyrazisty. Warto wykorzystać go do innych dań, bo jest naprawdę smaczny i dodaje mnóstwo smaku.      

Pomidory faszerowane fasolą, mozarellą i chimichurri


4 duże pomidory
400g fasoli osączonej i przepłukanej
2 łyżki oliwy z oliwek
sok z 1 cytryny
1 czerwona cebula pokrojona  w kostkę
½ szkl. czarnych oliwek
175g mozarelli
2 cukinie
2 łyżki listków mięty
sól i świeżo mielony pieprz Appetita
Chimichurri
1 garść natki pietruszki


2 duże ząbki czosnku
125ml oliwy
3 łyżki octu sherry lub czerwonego winnego
2 łyżeczki oregano
1 łyżeczka mielonego kminu
½ łyżeczki płatków chili
½ łyżeczki soli
4 łyżki posiekanej kolendry


Z każdego pomidora odciąć górna część i wybrać środek. Pomidory ułożyć na talerzu przekrojoną częścią do dołu, aby odciekły. W tym czasie przygotowujemy chimichurri – wszystkie składniki blendujemy i odstawiamy. Fasolę wrzucamy do miski i rozgniatamy widelcem. Dodajemy oliwę, sok z cytryny, czerwoną cebulę i oliwki, mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Pomidory napełniamy farszem, układamy poszarpaną mozarellę i polewamy chimichurri. Cukinię kroimy na wstążki, skrapiamy oliwą, posypujemy miętą i lekko doprawiamy solą i pieprzem. Układamy ją na faszerowanych pomidorach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz