czwartek, 9 kwietnia 2015

Obudzić się…



Marzec nie był najlepszym miesiącem, zapracowanie nie pozwoliło mi na wiele odpoczynku i przyjemności. Nawet myśl o świętach nie nastrajała mnie tak jak zwykle, dlatego w tym roku kompletnie podarowałam sobie wszelkie przygotowania na rzecz egoistycznego wykorzystania czasu wolnego tylko dla siebie. Tak więc zaległam na kapanie, słuchałam muzyki, czytałam książki i pozwoliłam sobie na maksymalny wypoczynek po naprawdę trudnym okresie. Dosyć jednak tego lenistwa, czas obudzić się i wziąć się do działań. Za oknem dzielnym krokiem wędruje wiosna przeplatana przymrozkami i już zaopatrzona w sporą ilość siewu planuję prace ogrodowe. Wracam do kuchni i z ogromną przyjemnością skupiam się na gotowaniu, czyli tym co zwykle dawało i daje mi najwięcej satysfakcji. Kombinując co by tu ugotować, przejrzałam półki z książkami i na nowo odkrywam Włoskie dania makaronowe Gino D’Acampo. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie pokombinowała z recepturą, ale co tam nie chodzi przecież o odwzorowywanie dań, ale przyrządzenie czegoś, co mi najbardziej odpowiada pod względem smakowym. Tym razem postawiłam na mało skomplikowane i szybkie do wykonania pappardelle z szynką, pieczarkami i śmietaną, a od siebie dorzuciłam nieco ostrości, bo co jak co, ale chili ostatnio wyjątkowo dobrze mi smakuje.

Pappardelle z szynką, pieczarkami i śmietaną


2 łyżki oliwy z oliwek
1 biała cebula posiekana w pióra
1 czerwona cebula posiekana w pióra
2 ząbki czosnku pokrojone w plasterki
120g gotowanej szynki pokrojonej w paski
200g pieczarek pokrojonych w grube plasterki
1 puszka pomidorów w całości 400g
100ml śmietany 30%
200g makaronu z czosnkiem niedźwiedzim
garść natki pietruszki
szczypta płatków chili
morska sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
4 łyżki świeżo startego parmezanu


Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, dorzucamy cebulę, czosnek i przesmażamy. Dodajemy szynkę i smażymy 5 minut. Następnie dorzucamy pieczarki i smażymy kolejne 5 minut. Przyprawiamy solą, pieprzem, płatkami chili i przyprawą myśliwską, mieszamy i zalewamy lekko zblendowanymi pomidorami. Zagotowujemy i dolewamy śmietanę, mieszamy i dusimy bez przykrycia, aż sos zredukuje się.

  
Na koniec dorzucamy natkę pietruszki. Makaron gotujemy, odcedzamy i dodajemy do sosu, mieszamy i podajemy.


Posypujemy na wierzchu parmezanem.

   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz